Усі діти народжуються із «божою іскрою». Завдання батьків – розпалити з цієї іскри вогнище таланту. Про розвиток творчих здібностей з раннього дитинства читайте далі…
Потенційні можливості дітей значно більше, ніж це може видатися з першого погляду. Якщо ви хочете, щоб дитина з ранніх років розвивалася гармонійно, необхідно створити для неї творчу атмосферу.
Перш за все виберіть колискові пісні, які ви будете співати дитині. Можете скористатися готовими або скласти свої. Якщо ви не впевнені у своїх вокальних даних, читайте співуче гарні вірші (особливо добре робити це під час годування). Дуже корисно награвати маляті приємні мелодії або вмикати музичні твори класиків.
Щоб дитина почала швидше говорити, звертаючись до неї, вимовляйте слова локалізуючи їх: тягніть голосні, співайте склади.
Познайомте дитину з різними звуками. Для цього зробіть кілька брязкалець: в коробочки з-під вітамінів насипте борошно, крупу, покладіть кульки з фольги, кілька залізних ґудзиків, дрібних намистин, налийте води. Над ліжечком повісьте музичну карусельку з іграшками.
Оформляючи дитячу кімнату, не наклеюйте на стіни спеціальні дитячі шпалери - малюк не повинен прив'язуватися до статичних образів. Краще щодня прикріплюйте на стіну нове зображення: сонечко, метелик, деревце, собачку.
Так як навколишня обстановка, багата формами і кольором, є передумовою розвитку творчих здібностей, познайомте малюка з репродукціями картин великих художників. Спочатку вибирайте прості сюжети (пейзаж, портрет, натюрморт з невеликою кількістю деталей), а по мірі того як малюк дорослішає, - більш складні.
Якомога раніше починайте з малюком малювати. Пам'ятайте, що малювання - це приємне і корисне заняття, тому обов'язково виділіть для цього час у вашому розпорядку дня. Знайомство з фарбами почніть з малювання абстрактних картин валиком на великому аркуші паперу. Потім можна покласти аркуш паперу в кришку від настільної гри (або коробки з-під цукерок), занурити маленький м'ячик у фарбу і разом з дитиною нахилити кришку кілька разів у різні боки.
Запропонуйте малюкові помалювати кольоровими олівцями або фломастерами. Не забудьте, що олівці потрібно вибирати з урахуванням віку (чим менша дитина, тим більший олівець).
У 1,5-2 роки ускладніть заняття з «живопису». Покажіть малюкові чудо-картинку: милом, клеєм або свічкою намалюйте будиночок, квітку, деревце, конячку. Потім разом з ним зафарбуйте зображення фарбою (краще використовувати не пензлик, а поролон). Дайте дитині можливість самому малювати контури різними способами. Робіть разом колажі, аплікації, малюйте на камінчиках, шишках, обклеюйте різні коробочки.
Зводіть малюка до музею. Виберіть сюжет, покажіть репродукцію, розкажіть казку і вирушайте в музей. Підніміть малюка на руки, відійдіть на 2-3 метри, потім повільно наближайтеся до картини і розповідайте казку. Пам'ятайте, що заняття не повинно тривати довше 15-20 хвилин.
Для розвитку творчого потенціалу дуже корисно займатися творчістю під музику або аудіо казку.
Візьміть банку, разом з дитиною щільно обліпіть її пластиліном і прикріпіть на пластилін все, що завгодно: намистини, крупу, камінчики, нитки, блискітки, горіхові шкаралупки. В результаті у вас вийде «ексклюзивна» ваза.
Зробіть ляльку з целофанових пакетів: надуйте пакет, надайте йому «об'ємні форми», скріпіть частини «тіла» скотчем, з ниток зробіть волосся, намалюйте обличчя.
Дуже добре розвиває творчі здібностістворення об'ємних картин за сюжетами казок. Для цього можна скористатися порожніми коробками від цукерок і різними підручними матеріалами: ватою, клеєм, клаптиками тканини, сіллю, цукром.
Коли дитині виповниться 2,5-3 роки, спробуйте «намалювати» музику. Запитайте у малюка, що він уявляє, коли чує ту чи іншу мелодію, поділіться своїми асоціаціями. Разом створіть малюнок музики.
Звертайте увагу на розширення словникового запасу малюка, на його вміння користуватися словами. Знайомлячи його з якимось предметом, давайте всі можливі характеристики: «Це чашка. Це чашка велика - батькова, це маленька - твоя, а це - бабусина, в квіточку».
Прочитавши вірш, намалюйте картинку. Не квапте дитину, докладно пояснюйте їй, що потрібно зробити.
Не забувайте, що розвиткові творчого потенціалу допомагають рухи під музику, пантомімічні зображення, танці.