Діти сайт для батьків.
Як тренувати дитячу пам`ять?


Хочете допомогти своєму маляті добре вчитися?
Тоді ще у дошкільний період не шкодуйте часу на розвиток його пам’яті. 
І, звичайно, найкраще це робити через гру.

 
 
 
«Що змінилося»
Покладіть перед дитиною 5-6 іграшок і попросіть її запам'ятати їх та їхнє розташування. Потім нехай дитя відвернеться або закриє очі. Переставте або приберіть 1-2 іграшки, дитина повинна сказати, що змінилося, або ж відновити першочерговий порядок. Потім поміняйтеся місцями. Натренована пам'ять і вам зайвою не буде :).

«Повторити прочитане»
Читаючи книжку, попросіть дитину повторити за вами речення. Потім нехай перекаже наступне речення і т.д..

"Сніжний ком"
У цю гру можна грати великою компанією. Кожен гравець повторює фрази попередніх і додає свою. Наприклад:
-Я збираюся варити суп і в каструлю наллю воду. - Я наллю воду і покладу м'ясо. - Я наллю воду, покладу м'ясо і картоплю. І т.д. Я поїду відпочивати і у валізу покладу халат. - Я у валізу покладу халат і тапочки. - Я у валізу покладу халат, тапочки і купальник. І т.д.
Як варіант, можна додавати лише означення предмету:
У мене є машина (лялька). У мене є нова машина. У мене є нова красива машина. І т.д.

"Пексессо"
Розкласти парні картки картинками вниз. Картки можуть бути різного кольору, геометричні фігури, літери, цифри, зображення тварин, абстрактні зображення, предмети ... Відкривати по черзі по дві картки. Якщо вони будуть однакові, то берете їх собі, якщо різні – кладете назад. Виграє той, то назбирає більше карток.

«Візуалізація»
Прийшовши з прогулянки, нехай дитина відповість на запитання: якого кольору була машина, що проїхала повз вас, вивіска на магазині нова чи стара і т.д.
Перебуваючи в одній кімнаті можна згадати обстановку іншої кімнати: які там стіни, підлога, меблі і т.д. Спеціально розкласти іграшки, покликати дитину і не говорити їй, щоб вона подивився на іграшки, а зробити так, щоб це відбулося мимоволі. Потім піти в іншу кімнату і тільки тоді запитати про іграшки, що там було, де вони були, якого кольору ...

"Ящик"
У неї можуть грати малюки від 2 до 6 років. Ящик складається з невеликих коробочок, які ставляться попарно, і склеюються між собою. Їх кількість поступово збільшується (до старшого дошкільного віку до 12 штук). В одну з них на очах у дитини ховають предмет, після чого ящик на деякий час закривається екраном. Потім їй пропонують знайти предмет.

"Знайди сам"
Чудова гра для розвитку зорової пам'яті дітей 3-6 років. Для неї необхідно склеїти 4 і 3 коробка з-під сірників, поставивши їх один на одного так, щоб вийшли 2 башточки. На першому етапі гри в одну з коробок кладуть, наприклад, ґудзик і коробок закривають. Дитині пропонують показати, куди поклали ґудзик, в яку з башточок і в яке відділення. На другому, більш складному етапі, в різні відділення однієї з башточок ховають вже 2 предмети. На третьому етапі предмети прибирають в різні башточки, і дитині потрібно згадати, де що лежить. Відкривати відділення башточки крихітка може відразу після того, як предмет був захований (це розвиток короткочасної зорової пам'яті) або, приміром, через півгодини, а для старшого дошкільного віку – наступного дня (розвиток довгострокової зорової пам'яті).

 


"Впізнай предмет"
Дитині старшого дошкільного віку зав'язують очі, і по черзі кладуть в її витягнуту руку різні предмети. При цьому їхні назви вголос не вимовляються, малюк сам повинен здогадатися про те, що це за річ. Після того, як ряд предметів (3-10) буде обстежений, їй пропонують назвати всі ці речі, причому, в тій послідовності, в якій вони вкладалися в руку. Складність завдання полягає в тому, що малюкові потрібна виконувати 2 розумові операції – впізнавання і запам'ятовування.
Взяти до 10 предметів, іграшок. Бажано, щоб були схожі іграшки. Розглянути, потримати. Потім дитина закриває очі і їй в руки кладуть один з предметів. Вона повинна його обстежити і після цього предмет повертається до решти. Розплющивши очі, дитина повинна знайти предмет.

"Чудесний мішечок"
У полотняний мішечок кладуть предмети, що володіють різними властивостями: клубок ниток, іграшку, ґудзик, кульку, кубик. І малюк на дотик повинен визначати один за іншим предмети в мішечку. Бажано, щоб він вголос описував їх властивості. Маленькі діти можуть самі складати предмети в мішечок для кращого запам'ятовування. Старшим дітям дають вже наповнені мішечки.

"Роби, як я"
На першому етапі дорослий стає за спиною дитини і проробляє кілька маніпуляцій з її тілом – піднімає її руки, розводить їх в сторони, піднімає ногу і так далі, а потім просить малюка повторити ці рухи.
На другому, більш складному етапі, дорослий сам робить кілька рухів, а дитина повторює їх, потім малюк робить свої рухи, а дорослий повторює за ним.

"Чудові слова"
Необхідно підібрати 20 слів, пов'язаних між собою за змістом: повинно вийти 10 пар, наприклад: їжа-ложка, вікно-двері, обличчя-ніс, яблуко-банан, кішка-собака. Ці слова читаються дитині 3 рази, причому, пари інтонаційно виділяються. Через деякий час малюку повторюють тільки перші слова пар, а другі він повинен згадати. Це тренування короткочасної слухової пам'яті. Для розвитку довгострокового запам'ятовування потрібно попросити дошкільнятка згадати другі слова пар не одразу, а через півгодини.

"Магазин"
Ця гра також добре розвиває пам'ять, якщо створює мотив, що спонукає запам'ятати і пригадати. Наприклад, дитина, яка виступає в ролі покупця, повинна піти в "магазин" і "купити" ... (називається 3-7 слів). Чим більше слів малюк відтворює правильно, тим більшого заохочення він гідний.

"Намалюй фігуру"
Дитині показують 4-6 геометричних фігур, а потім просять її намалювати на папері ті, що вона запам'ятав. Більш складний варіант – попросити юного художника відтворити фігури, враховуючи їх розмір і колір.

"Хто знає більше"
Гра призначена для старшого дошкільного віку. Дитині пропонують за одну хвилину назвати 5 предметів заданої форми або кольору. Наприклад, 5 круглих предметів, або 5 червоних предметів. Вибуває з гри той, хто не встиг назвати предмети за відведений час. Повтори не рахуються!

«Коробочки»
Для цієї гри потрібно кілька різних коробочок, не менше 6 штук. Підберіть штук 10 різних дрібних іграшок. Надалі можна використовувати букви, цифри, картинки. На очах дитини покладіть в кілька коробок іграшки, перемішайте коробки, треба відгадати, де що лежить. Надалі можна покласти іграшки в усі коробки. Можна давати дитині коробки в руки, щоб вона міг потрясти, нахиляти їх.

«Асоціативна пам'ять»
Треба взяти кілька пар картинок, чимось пов'язаних між собою. Наприклад: кольорова картка і картинка такого ж кольору, число і картинка з такою ж кількістю предметів, будь-які пари картинок, пов'язані між собою – школа і вчитель, спортсмен і ковзани... Спочатку треба взяти 5 пар і правильно покласти, потім дитина відвертається або закриває очі, перемішуємо другий ряд, дитині треба відновити пари.


Підготувала: Валерія Климчук, сайт для батьків «Діти»

ОСВІТА, РОЗВИТОК, ТАБОРИ

Переглядів сьогодні: 10
Переглядів всього: 11803
Рекомендуємо