Діти сайт для батьків.
«Після трьох уже пізно»: кращі цитати


Масару Ібука - це японський інженер і підприємець, один із засновників корпорації Sony, творець новаторських концепцій з виховання та навчання дітей раннього віку, автор широко відомої книги з раннього розвитку дітей «Після трьох уже пізно», про яку ми хотіли розповісти. Книга Масару Ібука дуже суперечлива з одного боку. У ній є істини, які закладені у виховання роками і є дуже новаторські речі. В книзі розглядається вплив оточуючого середовища на розвиток дитини, взаємовідносини батьків, оточуючий простір — кімната, іграшки, звуки. Автор акцентував увагу на розвитку здібностей маленьких дітей у віці від 9 місяців до 3 років. Масару Ібука вважає, що маленькі діти володіють здатністю навчитися чому завгодно. За його словами, те що дорослим дається важко, діти можуть засвоїти граючись.
Книга не дає чітких методик для заняття з дітьми. Вона відповідає на питання «Навіщо?». Навіщо займатися з маленькими дітьми і наскільки це важливо для їхнього майбутнього.
Найцікавіші та змістовні витримки, на наш погляд, викладені нижче, користуйтеся:

Те, що закладено в дитинстві, не змінити в старості.

Жодна дитина не народжується генієм, і жодна - дурнем. Все залежить від стимуляції і ступеня розвитку головного мозку у вирішальні роки життя дитини. Це роки з народження до трирічного віку. У дитячому садку виховувати вже пізно.

Немає відсталих дітей – все залежить від методу навчання. Єдина мета раннього розвитку – дати дитині таку освіту, щоб вона мала глибокий розум і здорове тіло, зробити її тямущою і доброю, і запобігти появі нещасних дітей.

Невтручання в ранньому віці, а потім тиск на дитину в більш пізньому може тільки погубити в ній талант і викликати опір.

Класична музика (п'ять місяців), плавання (шість місяців).

Здатність вбирати інформацію у дитячого мозку набагато вища, ніж у дорослого. Нас має турбувати не те, що ми даємо дитині дуже багато інформації, а те, що її найчастіше занадто мало, щоб повноцінно розвивати дитину.

Дитина запам'ятовує тільки те, що їй цікаво.

Малюку у віці до трьох років не важко вивчити те, що його цікавить, і вас не повинно турбувати кількість енергії і сил, витрачених при цьому.

Багато навичок неможливо придбати, якщо їх не засвоїв у дитинстві.

Іноземна мова – не єдиний предмет, яким можна опановувати на ранній стадії розвитку дитини.

Можна розвинути слух у дитини з порушенням слуху.

Ранній розвиток не пропонує насильницьке вигодовування немовлят фактами та цифрами. Головне - введення нового досвіду «вчасно».

Дитина, народжена від батька-вченого, не обов'язково стане вченим. Головне – оточення, а не гени.



Сьогодні дитина буде зовсім іншою, ніж вчора.






«Ложка дьогтю в бочці меду» в ранньому дитинстві означає, що вплив, який чиниться на дитину в такому віці, залишає незабутнє враження на все життя. Саме батьки повинні піклуватися про те, щоб цей вплив був благотворним.

Кімната, позбавлена стимуляторів, шкідлива для малюка.

На дитину впливають найнесподіваніші речі. Спілкуючись з дітьми, ми повинні вчитися позбавлятися від упереджених думок і використовувати всю нашу уяву, щоб бачити світ так, як його бачать діти.

Залишати дитину на піклування незнайомої людини – ризикована справа.

Враження раннього дитинства визначають подальший образ думок і дій дитини.

Ранній розвиток – це фундамент. Його потрібно робити міцним із самого початку, тому що неможливо почати будувати фундамент, коли будівля вже готова.

Готових рецептів навчання немовлят немає.

Частіше беріть дитину на руки.

Не бійтеся брати дитину з собою в ліжко.

Дитина, вихована мамою, у якої немає музичного слуху, теж виросте без слуху.

Ніколи не ігноруйте плач дитини.

Ніколи не сюсюкайте з дитиною.




Ігнорувати дитину гірше, ніж балувати її.




Дитячий страх іноді криється в таких речах, про які дорослі і не здогадуються.

Новонароджений відчуває, коли батьки у сварці. Найкраще для початку, що ви можете зробити для дитини, - це створити гармонійні відносини між чоловіком і дружиною, і приємну психологічну атмосферу дому.

Нервозність батьків заразна.

Все хороше і погане що є в дітях – результат виховання з самого народження.

Батько має частіше спілкуватися зі своєю дитиною. Це факт. Але в той же час, провідна роль у вихованні та навчанні дітей належить матері. Але це не означає, що чоловіки повинні повністю передоручити виховання дітей своїм дружинам. Бути справжнім другом і помічником дружині – хіба не це роль чоловіка в домашньому вихованні.

Ні в якій мірі брак часу або втома після роботи не повинні заважати татам якомога більше спілкуватися зі своїми дітьми.

Чим більше в сім'ї дітей, тим краще вони спілкуються один з одним.

Присутність бабусі й дідуся створює хороший стимул для розвитку дитини.

Спілкування дітей між собою треба заохочувати. Це стимулює їхній розум, розвиває почуття суперництва, товариськість, бажання бути першим.

Сварки розвивають у дитини навички спілкування та особисту ініціативу. Сварки – це перший урок життя в колективі. У дитячих сварках немає місця дорослій логіці.

У 2-3 роки у дитини розвивається почуття власної гідності. Чим більше її лають і карають, тим більше неслухняною і примхливою вона стає і тим сильніше дратуються її батьки. Щоб уникнути цього порочного кола, є тільки один вихід – виховувати і привчати дитину до дисципліни, поки їй ще немає року, до того, як в ній проявиться її «Я».

Злість і заздрість у дитини – це вираз безсилля.

Причини дитячої дратівливості:
1) фізичний стан, викликаний хворобою
2) голод або втома
3) сильне збудження після неприємного інциденту або переляку
4 ) нестача фізичних вправ і, як результат, накопичена невитрачена енергія
5 ) бажання наполягти на своєму
6 ) наслідування дратівливим батькам

Ревнощі у дитини з'являються приблизно в півтора року.

Будь-який прояв характеру у дитини обов'язково має свої причини. Мета батьків повинна бути в тому, щоб усунути причину її засмучення, а не пригнічувати її.


Не висміюйте дитини в присутності інших. Багато батьків обговорюють недоліки своїх дітей у присутності сторонніх, думаючи, що діти нічого не розуміють.




Дитину краще похвалити, ніж посварити. Але робити це потрібно вкрай обережно.

Інтерес – краще спонукання. Примус – найгірший спосіб навчання.

Дитині подобається все ритмічне.

Цікаве діти вважають правильним, а нецікаве – неправильним. «Добре» для дитини – це те, що цікаво і захоплююче. Але це характерно для раннього віку. З набутим досвідом вона вважає, що «добре» - це те, за що хвалять. Але лайка і покарання асоціюються у неї з «погано», а значить, лаючи за погану гру на скрипці або за недостатньо швидке читання, ви тим самим провокуєте це дитяче «погано» на весь процес навчання.

Інтерес дитини потребує підкріплення. Для неї однаково небезпечно замикатися на одному предметі (крайня форма цього стану називається аутизмом ) і розкидатися через нездатність зосередитися на чому-небудь довго. У результаті вона може вирости легковажною людиною.

Повторення – кращий спосіб стимулювати інтерес дитини.

Дитяча уява і фантазії розвивають творчі здібності. Дорослий малює чайник, а дитина бачить в малюнку рибу з розкритим ротом. Дорослий може докорити дитині: «Не кажи дурниць, це чайник». Така відповідь буде помилкою, і вона рівносильна знищенню бутона, вже готового розпуститися (згадайте Екзюпері з його «Маленьким Принцом»).

Розвивайте у дитини інтуїцію (шосте відчуття). Інтуїція - це сукупність всіх п'яти почуттів і її розвиток загострює і їх усі.

До трьох років статеві відмінності у дітей ніяк не проявляються, тому не нав'язуйте їй свої уявлення про статеві відмінності, оскільки цим самим можете завдати психічну шкоду дитині.

Говоріть дитині правду на статеві теми. На такі питання дитина повинна отримати ясну відповідь. Не треба відбуватися жартами або брехати їй. Збентеження і недомовки батьків зроблять цю тему забороненим плодом і тільки розпалять її цікавість, породять непотрібні фантазії.

Неправильне харчування виробляє погані звички на все подальше життя. Урізноманітнюйте смакові відчуття вашої дитини.

Розпорядок дня розвиває почуття часу. Телебачення виконує роль годин у житті дитини, оскільки у неї ще немає почуття часу. Нові телевізійні програми допомагають дитині правильно говорити.

Музична гармонія найкраще засвоюється в ранньому дитинстві. Навчання грі на музичному інструменті розвиває здатність до концентрації уваги і розвиває риси лідера. Музична освіта в ранньому віці відбивається навіть на зовнішності дитини.

Заучування віршів тренує пам'ять. Здібності дитини до запам'ятовування потрібно тренувати, поки вона знаходить задоволення в повторенні.

Оточуйте маленьких дітей кращим, що у вас є. Сила впливу музики і живопису, цих двох видів мистецтва, формують естетичний смак, залежать від раннього виховання. Якщо буде закладений міцний фундамент, це полегшить дитині подальше життя.

Дитина – великий імітатор.

Успіхи в одній справі дають впевненість в інших справах.

Дайте своїй дитині олівці якомога раніше. Якщо ви дасте йому аркуш паперу, вона накреслить кілька кривих ліній і швидше за все порве папір. Для вас це просто каракулі, а для неї це самовираження.



Все, що дитина робить руками, - малює, розкидає іграшки, рве папір - розвиває її інтелект і творчі задатки.




Стандартний папір для малювання — стандартна людина.

Надлишок іграшок розсіює увагу дитини. Таким чином, якщо ви хочете розвинути у дитини нестандартне мислення і винахідливість, не купуйте їй все, що вона просить.

Краще мати не багато, а декілька, але корисних іграшок.

Іграшки повинні бути приємними на дотик. Готові іграшки рідко подобаються дітям, оскільки вони мають мало спільного з оточуючим їх світом. Дуже важливо, однак, щоб розбірна іграшка відповідала віковим можливостям дитини, інакше цей метод обернеться жорстокістю по відношенню до дитини.

Не варто прибирати подалі все, що може бути небезпечно для дитини.

У дитини своє власне уявлення про порядок.

Надайте дитині спостережний пост. Дитині треба на щось дивитися.

Книжки не тільки для читання, а кубики не тільки для будівництва.

РОЗВИТОК БАТЬКІВ

Переглядів сьогодні: 1
Переглядів всього: 7155
Рекомендуємо