Діти сайт для батьків.
Пізнавальні прогулянки з малюком. Досвід японських педагогів.

Пізнавальні прогулянки з малюком. Досвід японських педагогів.

Як гуляти із малюком з користю. Ви, мабуть, знаєте, що в японських школах є такий предмет як «милування природою».

 
 В японських школах є такий предмет як «милування природою». На цих заняттях діток вчать бачити красу в оточуючому світі, розуміти явища природи, берегти довкілля… Словом, бути ближчими до усього того, від чого людство віддаляється через стрімку урбанізацію. Сайт для батьків «Діти» пропонує й українським батькам перейняти цей гарний досвід японських педагогів. Кожна ваша прогулянка із малюком може стати захоплюючим уроком з милування природою. Ось кілька методичних порад.
 

1. Звертайте увагу на особливості кожної пори року.
Зима: холодно, йде сніг, замерзли калюжі, бо водичка від холоду перетворюється на лід, одягаємося тепло (що ми одягаємо взимку), можна кататися на санчатах, лижах, ковзанах, розкажіть і про те, що відбувається в лісі, як зимують звірі, про те, що деякі птахи відлетіли у теплі краї, а про тих, хто залишився потрібно піклуватися, погодуйте їх крихтами або зробіть годівничку.
Весна: природа оживає, покажіть маленькі бруньки на деревах; розкажіть, що з них з'являться листочки; поспостерігайте, розкажіть, що дерево прокидається, скоро воно зацвіте, а потім з'являться маленькі зелені плоди, які будуть рости. Прилітають птахи з теплих країн. Сонечко гріє з кожним днем дужче. Тане сніг – і лід перетворюється на воду. Навесні можна посадити свою маленьку рослину і спостерігати як вона росте.
Літо: спека, подбайте про рослини, якщо давно не було дощу, розкажіть, що дерево не може жити без води, і трава та кущі теж, вони засохнуть, загинуть; розкажіть, що дерево п'є воду корінням, а потім водичка піднімається по стовбуру вгору до самих листочків і вони оживають. Виносьте на вулицю хоч пластикову пляшку води й поливайте якесь деревце, може те, що ви посадили навесні?
Осінь: час для різноманітної творчості, збирайте на вулиці матеріал (красиве листя, каштани, жолуді, все, що знайдете, може з літа у вас залишилися черепашки, красиві камінці). Розповідайте про осінь, йдуть дощі, холоднішає, дме вітер, природа готується засипати, звірі готуються до зимівлі, люди тепліше одягаються, збирають урожай. Зверніть увагу на красу природи восени. Можна взяти на вулицю альбом і олівці та помалювати з натури.
 
Батько з дитиною на прогулянці у парку




 
2. Розповідайте про рослини, які ростуть поряд із вашим домом.
Розгляньте уважно все розмаїття рослин, що ростуть на вашій вулиці. Нехай дитина запам'ятає їх назви. Розкажіть, чим корисні для нас рослини (урожай і кисень), розкажіть і покажіть частини рослини (стовбур, кора, гілки і т.д.) Розкажіть, як рослина росте і звідки з'являються нові маленькі рослини. Підкресліть різницю між живою і неживою природою. Жива природа росте, живиться і розмножується. Дитина повинна відчути різницю між тим, що створив Бог і тим, що зробила людина. Нехай відгадає - хто створив камінь, гойдалку, кущик, лавку.

 

3. Вивчайте тварин, які трапляються вам під час прогулянки.
Звичайно, в місті дитині важко повноцінно познайомитися з усім розмаїттям тварин, але ж із котиками, собаками, птахами і комахами зустрітися все таки можна :). Розглядайте усіх, хто вам трапляється і розповідайте все, що ви про них знаєте. Одразу вчіть дитину класифікувати: кішка, собака – звірі, мураха, гусениця – комахи, горобець, голуб – птахи і т.д.

4. Розмовляйте про погоду.
Запитуйте у малюка: яка сьогодні погода? Нехай навчиться відповідати на це питання. Варіанти: небо сіре, похмуре, блакитне, чисте, хмари, дощ, мокро, сиро, тепло, сухо, сонячно, сніг, туман і т.д. Розкажіть про погоду, звідки беруться хмари, чому йде сніг або дощ. А якщо б не світило сонце? Розкажіть про день і ніч. Про те, що наша Земля кругла і весь час крутиться навколо себе, покажіть на м'ячику, і навколо сонця. Як виходить день і ніч. Пограйте в "Коли це буває?". Сніг іде – коли це буває? Пограйте в живе - неживе. Я буду шукати все живе, а ти все неживе. Хто більше?

Зрозуміло, що усі ці заняття повинні відбуватися невимушено. Це має бути доброзичлива передача базових знань про оточуючий світ від люблячої матусі чи татуся до їх крихітки, яка так жадібно хоче пізнати цей незвіданий світ. У цьому сутність «активного батьківства», у цьому різниця між поняттями «гуляти із дитиною» і «вигулювати дитину»…

Текст: сайт для батьків «Діти»
фото: www.meteoprog.ua

 




Переглядів сьогодні: 1
Переглядів всього: 4887
Рекомендуємо